+90 212 294 01 02 iletisim@skalla.com.tr
Page
null

Satıcı Konsinyesi

Tedarikçiden konsinye süreci SAP standartlarında yönetilmesini sağlamaktadır.

Satıcı Konsinyesi

Tedarikçiden konsinye süreci SAP standartlarında yönetilmesini sağlamaktadır.

null

Müşteri Konsinyesi

Müşteriye konsinye süreci SAP standartlarında yönetilmesini sağlamaktadır.

Müşteri Konsinyesi

Müşteriye konsinye süreci SAP standartlarında yönetilmesini sağlamaktadır.

null

Hesaplaşma

Konsinye ürün satışı veya tüketimi yapıldığında satıcı ile müşteri arasında konsinye hesaplaşması yapılmaktadır.

Hesaplaşma

Konsinye ürün satışı veya tüketimi yapıldığında satıcı ile müşteri arasında konsinye hesaplaşması yapılmaktadır.

KONSİNYE SÜRECİ

Konsinye, bir satıcının başka bir satıcı veya dağıtıcıya, mallarının satışını mallar satıcı tarafından tüketildikten veya satıldıktan sonra yapılmak üzere tedarik edilmesi sürecidir. Alıcı deposundaki/mağazasındaki malların satışı veya tüketimi gerçekleşene kadar, satıcı ürünlerin yasal sahibi olarak kalır. Yani satıcıya borçlanma, mal konsinye stok deposuna teslim edildiğinde değil, yalnızca konsinye stoktan mal çekilerek (tüketim veya satış yoluyla) kullanıldığında gerçekleşir. Genellikle satıcı ile konsinye mal alım-satım, iade, zarar-ziyan, çalıntı ve benzeri koşulların belirlenmesi amacıyla konsinye anlaşması yapılır.

Konsinye süreci sistemsel olarak yönetilmesi karmaşık bir süreçtir ancak, SAP Retail ile Konsinye sürecini sistemsel olarak çok rahat yönetebilirsiniz.

SAP sisteminde konsinye olarak tedarik edilen ürünler depoya konsinye stok tipinde girmektedir. Böylece sistem üzerinen konsinye stokları ayrıca raporlanabilmektedir. Satıcı ile hesaplaşma ise, anlaşma sonucu belirlenen dönemlerde (örneğin her ay sonu), tüketilen ya da çekilen miktara göre yapılır. İşletmeler kullanılmayan konsinye stoğu iade edebilir veya belli bir süre geçtikten sonra kalan konsinye artikelin mülkiyetini almak üzere isterse satıcıyla anlaşabilir.

SAP sisteminde konsinye olarak sevkiyatı yapılan  ürünler depodan konsinye stok tipinde çıkmaktadır. Böylece sistem üzerinen müşteri konsinye stokları ayrıca raporlanabilmektedir. Müşteri ile hesaplaşma ise, anlaşma sonucu belirlenen dönemlerde (örneğin her ay sonu), tüketilen ya da çekilen miktara göre yapılır. İşletmeler kullanılmayan konsinye stoğu iade alabilir veya belli bir süre geçtikten sonra kalan konsinye ürünün mülkiyetini satmak  üzere isterse müşteri ile anlaşabilir.

  • null

    Satıcı Konsinyesi

  • null

    Müşteri Konsinyesi

  • null

    Hesaplaşma

  • null

    Satıcı Konsinye Stoğu

  • null

    Müşteri Konsinye Stoğu