SAP SPP (Yedek Parça Planlama) Nedir? Avantajları Nelerdir?

29.02.2024

SAP SPP, işletmelerde malzemelere yönelik talepleri, tedarik süreçlerini, satın alma planlamasını, stok yönetimini ve tedarikçilerle geliştirilen ilişkileri optimize etmek amacıyla tasarlanmış olan bir satın alma ve planlama çözümüdür. Bu çözüm, işletmelerin daha isabetli kararlar almasını sağlamak ve tedarik zinciri planlamasının daha sağlıklı ilerlemesi için geliştirilen satın alma ve planlama becerileri sunmaktadır.

Geniş çaplı bir kaynak planlaması çerçevesinde kullanılabilen SAP SPP, tek başına da kullanılabilmektedir. Özellikle hizmet parçalarının planlanması için 2001’de geliştirilmiştir. 2005 yılı itibarıyla geliştirilen özellikleri ile kullanım alanı da genişlemiştir. İşletmelerdeki taleplere yönelik tahminler, stok aşamasına yönelik optimizasyon, dağıtım ve üretim planlaması gibi tedarik süreçleri desteklemektedir. Böylece işletme taleplere çok daha hızlı dönüş sağlayabilir ve stok maliyetlerini azaltarak müşterilere sunulan hizmet aktivitelerinin düzeyini artırabilir.

SAP SPP Ne İşe Yarar?

SPP servis parçaları planlaması olarak ifade edilebilir ve bir talep oluştuğu andan ürünün teslim edilişine kadarki tedarik süreci boyunca servis parçalarına özel planlama fonksiyonları ve sağlıklı bir kulanım ağı sunmaktadır. Servis parçalarına yönelik planlama, işletmenin sahip olduğu bütün lokasyonlar için dağıtım yapılarında gerçekleştirilmektedir.

SPP planlaması esnasında her ürüne ait tüm özellikler dikkate alınmakta ve planlama buna uygun olarak yapılmaktadır. Örneğin bir ürüne gereksinim duyulan alanları, bu alanlara sunulan tedariğin hızını ve ürüne ait satış davranışını dikkate almaktadır.

SAP SPP Avantajları Nelerdir?

SAP SPP kullanımı işletmeler için bazı avantajlar sunmaktadır:

  • İşletmeler SAP SPP kullanımı ile ürünlerin her biri için tahmine dayalı servis parçası planlama ya da parçaların yeniden sipariş edilmesi gibi kararları rahatlıkla alabilmektedir.
  • Dönem bazlı kullanımlarda bir ürün, geçmiş dönemlerdeki göstergeler ve satış değerleri çerçevesinde oluşturulmaktadır. Böylelikle işletmeler piyasada bulunan ekipmanları ile ilgili olarak sabit talebe sahip ürünler, aralıklarla talep edilen ya da sezonluk olarak talep oluşturulan ürünler arasında bir ayrım yapabilirler.
  • SPP kullanımı ile tedarik süreçlerinde birçok uygulama otomatikleştirilebilmektedir. Böylece sipariş ya da stokta tutma maliyetleri azaltılır ve teslimat süreleri ile maliyetler azalır.

SAP SPP ile;

  • SAP SPP; tedarikçi ilişkilerinin yönetilmesi, malzeme tedarik edilmesi için satın alma süreçlerinin takip edilmesi ve satın almaya yönelik maliyetlerin kontrol edilebilmesi gibi işlevlere katkıda bulunmaktadır. Böylece işletmelerde tedarikçilerle iletişim etkili hale gelir ve tedarik zincirindeki maliyetler minimize edilir.
  • SAP yedek parça planlama, vb. diğer SAP sistemleriyle de entegre biçimde çalışabilen SPP, daha verimli tedarik süreçleri deneyimi sunmaktadır. Aynı zamanda tedarik süreçlerine yönelik birden fazla faaliyetin tek elden yönetilmesini ve kontrol altında tutulmasını da sağlamaktadır.

Keşfedin: SAP F&R (Forecasting and Replenishment) Nedir?

SPP Açılımı Nedir?

SAP SPP açılımı Supply Chain Planning and Procurement şeklindedir. Bu açılım, Sap ile sağlanan satın alma ve tedarik çözümlerini ifade etmektedir. Sistemin amacı, işletmelerde hem satın alma hem de tedarikte işletmelerin yönetimine katkı sağlanmasıdır.

Keşfedin: SAP Modülleri

SAP SPP Danışmanlığı İle İşletmenizi Geleceğe Taşıyın

Günümüzdeki rekabet ortamında işletmelere ait başarı etkili bir tedarik zinciri ve optimizasyonu sağlanmış bir satın alma süreciyle ilişki içindedir. SAP SPP danışmanlığı, işletmelerde tedarik süreçlerinin güçlendirilmesini sağlamaktadır. İşletmelerin geleceğe hazırlanması için SPP önemli bir yere sahiptir, alanında uzman danışmanlar ile bu süreçlerin geliştirilmesi mümkündür. Skalla Bilişim olarak, sahip olduğumuz uzmanlık ve deneyimlerle işletmenizin satın alma ve tedarik süreçlerinin optimize edilmesi için gereken çözümleri sunuyoruz.

SPP danışmanlığı ile;

  • İşletmenizin gereksinimleri çerçevesinde doğru adımlar atılması, tedarik ve satış süreçlerinde rehberlik sağlanması mümkündür.
  • Size sunulan stratejilerle tedarikçilerle ilişkilerinizi güçlendirebilir, satın alma maliyetlerinizi düşürebilir, daha başarılı ve optimize biçimde faaliyet gösterebilirsiniz.
  • Diğer SAP sistemleri ile uyumlu hareket edebilen SAP SPP modülü ile veri bütünlüğü sağlayabilirsiniz.

Siz de işletmenizde tedarik zinciri ve satın alma yönetimini güçlendirmek, rekabette avantaj sağlamak için iş ortağımız olabilirsiniz. SAP SPP danışmanlık ile işletmenizi geleceğe taşıyabilirsiniz.